Aktywność fizyczna w ciąży

aktywnoscPojęcie aktywności fizycznej dla mnie osobiście kojarzyło się z katorżniczym wyciskiem na siłowni, sapaniem, jęczeniem, zakwasami i szpagatem, którego nigdy nie umiałam zrobić (obawiam się, że przy podjęciu takowej próby rozdarłabym się w pół).. Zmieniła to… ciąża i moja Siostra:):)
Gdy zobaczyłam 2 kreski na teście obiecałam sobie i Maleńkiej Istotce w brzuchu, że zrobię wszystko, żeby było jej tam jak najlepiej…. Zaczęłam jadać śniadania i przywiązywać wagę do odpowiedniej diety… Po łatwiźnie przyszedł czas na niełatwiznę, która była mi dość obca i mnie przerażała…. Naprawdę nie lubiłam ćwiczyć, a tu wszędzie porady, że aktywność jest jak najbardziej wskazana, ciąża to nie wymówka, a raczej dobry argument …
I tu wkroczyła moja Siostra (moje przeciwieństwo: Trener Personalny, Instruktor Fitnes, Pilates i wszystkiego, co rozciąga, wysmukla, podnosi, ujędrnia, wzmacnia itd itp).. Rzuciła mi się na szyję, wycałowała i obiecała, że się za mnie weźmie… No i wzięła…. Ułożyła specjalny, spersonalizowany zestaw ćwiczeń (łatwych!!!! Które mogłam wykonywać z uśmiechem na twarzy) i regularnie katowała pytaniami „zrobiłaś”? Motywowała i olewałą moje groźby pod jej osobą:)…..
Tak się uprała, że dzięki Niej, w końcu pokochałam ruch i zostało mi to do tej pory (z tym, że szpagatu dalej nie zrobię) Dodam również, że przytyłam normalne, zdrowe 13 kg w pierwszej i 14 kg w drugiej ciąży… Przyznam również mało skromnie, że bardzo szybko wróciłam do formy, mimo, że miałam dwa Cesarskie Cięcia!!!
Moja Siostra zajmuje się tym profesjonalnie i masz dużo szczęścia bo właśnie znajdujesz się na jej stronie!!! Polecam z całego serca!!!
Poniżej kilka dodatkowych bardzo ważnych faktów przemawiających za tym, żeby zrezygnować z bycia Lwem kanapowym i wziąć się za Siebie…
Regularna aktywność w ciąży:
– Zmniejsza ryzyko zachorowana na cukrzycę,
– Zmniejsza dolegliwości kostno-stawowe,
– Zapobiega zaparciom, wzdęciom i obrzękom,
– Lepiej przygotowuje twój organizm do porodu,
– Przyśpiesza powrót do formy sprzed ciąży,
– Wzmacnia mięśnie,
– Zadba o prawidłową postawę,
– Powoduje wydzielanie się Endorfinek,
– Lepiej śpisz,
– Utrzymuje optymalny poziom wzrostu wagi w ciąży.
Pamietaj, że powyższe odnosi się do zdrowej ciąży i PRZEZAWSZE powinnaś skonsultować takie plany z lekarzem prowadzącym. Wysiłek powinien być umiarkowany i dostosowany do Twoich możliwości (i najlepiej skonsultowany z Kimś, kto dobrze się na tym zna)..